Das Ziel unserer Forschung

Digitale Technologien haben heute ein strategisches Potential, das weit über die Effizienzsteigerung hinausgeht. Es umfasst modifizierte Organisations- und Führungskonzepte, veränderte Produkte, Prozesse und Geschäftsmodelle sowie veränderte Wertschöpfungsstrukturen. Unser Ziel ist es, diese Entwicklungen zu verstehen und Unternehmen konkrete Gestaltungsoptionen aufzuzeigen.

Aktuelle Publikationen

  • Benlian, A.; Wiener, M.; Cram, W.A.; Krasnova, H.; Maedche, A.; Möhlmann, M.; Recker, J.; Remus, U. (2022): “Algorithmic Management: Bright and Dark Sides, Practical Implications, and Research Opportunities”, Business & Information Systems Engineering, 64(6), 825-839.
  • Mueller, L.; Benlian, A. (2022): „Too Drained from Being Agile? The Self-Regulatory Effects of Agile ISD Practices Use and their Consequences for Turnover Intention“, Journal of the Association for Information Systems, 23(6), 1420-1455.
  • Siegfried, N.; Rosenthal, T.; Benlian, A. (2022): “Blockchain and the Industrial Internet of Things: A Requirement Taxonomy and Systematic Fit Analysis”, Journal of Enterprise Information Management, 35(6), 1454-1476.
  • Thies, F.; Wallbach, S.; Wessel, M.; Besler, M.; Benlian, A. (2022): “Initial coin offerings and the cryptocurrency hype – the moderating role of exogenous and endogenous signals”, Electronic Markets, 32(3), 1691-1705.
  • Werner, D.; Adam, M.; Benlian, A. (2022): “Empowering users to control ads and its effects on website stickiness“, Electronic Markets, 32(3), 1373-1397.
  • Adam, M.; Roethke, K.; Benlian, A.(2022): „Human Versus Automated Sales Agents: How and Why Customer Responses Shift Across Sales Stages”, Information Systems Research, forthcoming.
  • Piening, E.P.; Thies, F.; Wessel, M.; Benlian, A. (2022): “Rückschläge richtig wegstecken: Eine moderate Anpassung der Strategie erhöht die Erfolgsaussichten“, Zeitschrift Führung und Organisation, 91(4), 232-236.
  • Adam, M.; Roethke, K.; Benlian, A. (2022): “Gamblified digital product offerings: an experimental study of loot box menu designs“, Electronic Markets, 32(2), 971-986.
  • Adam, M.; Croitor, E.; Werner, D.; Benlian, A.; Wiener, M. (2022): “Input control and its signalling effects for complementors' intention to join digital platforms”, Information Systems Journal, 1–30.

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